What a wonderfull world

This post was written by ghost on April 7, 2009
Posted Under: Fericire, Pasul1, anonymous, common sense, gândire, oi, psihologie, rasismul, schimbare, viitor

Scuzați pauza de câteva zile. Am fost ocupat. Cu gândurile, cu planurile, cu visele și dorințele. Mi-am căutat fericirea. Cândva, Sorin îmi spunea ce își dorește el. Că acea căsuță pe care și-a adus-o lângă suflet e rezultatul unor planuri, efecte și consecințe, adică a unei gândiri amănunțite. N-am știut ce vroia să zică, până n-am avut și eu discuția cu cealaltă jumătate a sufletului meu. Animați de o dorință de schimbare după ce s-a întâmplat (din nou) să ne dispară floricelele sădite cu atâta dragoste, am tot stat și-am cujetat, și dintr-un țânțar am făcut harmăsar. Și ne-am pus un pic gândurile în ordine și-am decis. Următorul obiectiv după un bebe e o casă. Căsuța noastră… cuibușor de nebunii… :)

M-am gândit, că orice-aș face tot acolo ajungem. Că-i acum sau mai târziu, tot acolo ajungem. La un loc al nostru. No, apăi eu eram gândit de ceva vreme, la stabilitatea locurilor de muncă, la mobilitate și avantajele ei, la ce-o fi mâine, ce-o fi poimâine, la mine, la voi, la români și România. Acuma, că-i noroc, că-i ghinion, întâmplarea a făcut să am o discuție (în scris) oarecum în contradictoriu cu Zamolxis, despre anumite chestiuni cum sunt caracteristicile unei populații, ale unui stat. Adică trăsăturile nației române. Nu știu el, că era clar chitit să nu fie de acord cu mine, dar eu sunt clar convins că dacă-i să ne fie rău, ne va fi rău pentru că suntem fiecare din noi, luați individual, proști, nu că nația română este cumva prin naștere sortită eșecului, prostiei și nesimțirii.

Hai s-o luăm de la capăt, să stăm strâmb și să judecăm drept. Nu-s român decât din naștere. Nu mă leagă nici limba, nici cultura, nici religia, de aceste meleaguri. Mă leagă în schimb rudele, prietenii, averea (nu c-ar conta chiar asta așa de mult, dar mă rog, și-un laptop și tot e ceva, nu?) și obișnuința. Cam tot ce-am realizat am realizat eu singur. Nu m-am ostenit eu prea mult cu școala, deși eram bunicel pe vremuri. În schimb, informatica, cărțile, cultura, istoria (mai mult cea din literatura universală), astea mă pasionează și acum. Decât să îmi smulg părul din cap la știri, mai bine mă hodinesc c-un Sienkiewicz, c-un Dumas, c-un SF de calitate, sau la un film (de preferat fără reclame, că am alergie). Sau o plimbare pe distinsele noastre meleaguri, alături de nevastă. Nu mi-a băgat nimeni materia cu lingurița-n creier. Nici nu m-a forțat să mă țin de servici, să dau ce pot și am mai bun în mine în linia-ntâi (nu, nu în armată). Discutam cu individul mai sus (și-n blogroll) menționat, despre români și românia. El spunea că există trăsături ale unei populații (români, nemți, sau alții) care nu-s determinate doar de locul de naștere. Eu zic așa: orice națiune are ca și trăsătură comună (singura de altfel) locul de naștere. Adică, el zice: calitate înaltă și produse bune la nemți, cu industrie dezvoltată, englezii cu morcovul (sau bățul) în derierre, americanii se cred buricul pământului, la români dragostea de birocrație, inabilitatea de a înțelege că există și puncte de vedere contradictorii, sau de a argumenta ceva, hipersensibilitatea la critică.

Eu nu-s de acord. Trăsătura unei populații nu se poate măsura după legile, obișnuințele sau generalizări subiective predate din tată-n fiu sau ceva similar. Aici excepțiile domină și înving regula. Zic eu. Nu-i musai să fiți de acord cu mine, dar eu propun următoarea chestiune: Fiecare generalizare la nivel de societate (adică nu chestii cuantificabile, gen culoare, mușchi, localizare, rasă, tip de mers, înălțime sau greutate, ci chestii de genul celor prezentate mai sus) nu numai că au corespondențe greșite în realitate, îs în mod fundamental greșite ca teorii, dar și fac mult mai mult rău decât bine pentru că ajută la crearea și fixarea prejudecăților. Nu am mai avut discuții de genul acesta când a fost vorba de bancheri sau țigani?

Desigur, e ușor să găsești pe cineva pe care să dai vina pentru ghinionul sau norocul din viața ta, pentru alegerile făcute, fie că-i numit stat, dumnezeu, rasă sau nație. Dar oare avem nevoie de motive pentru a o da în bară?

Nu dorim noi să fim tratați altfel? Nu dorim să nu fim numiți țigani, violatori și hoți în Italia? Noi de ce-o facem? De ce ne numim singuri, în particular sau în general, așa? De ce ne numim singuri hoți și proști, de ce nu acceptăm că trebuie să începem asanarea țării, a moralității sau a umanității cu noi înșine? E așa de bine să pornești într-o întreprindere numită viață de la început cu un argument sau o scuză pentru ratare? Nu-i cumva contraproductiv? Și periculos pe de-asupra?

Ei, acilea mai îi o hibă. Dublul standard. Nu poți judeca pe cineva după un set de criterii și pe altul după alt set de criterii, dar să-i încadrezi într-o diferită (sau aceeași) clasă / grupă. Aici excepțiile chiar demontează teoria. Dacă eu oi fi fără pic de compasiune, incapabil să înțeleg că pot exista argumente și păreri diferite (acilea mă lovi la țanc!), eu cel puțin știu că măcar o țară de fapt n-are populație activă (sau e foarte minoritară) din propria locație. SUA. La ei, marea majoritate e formată din imigranți. Atunci, logic vorbind, nu cumva teoria socială enunțată mai sus, duce la un rezultat incredibil și neverificabil în realitate? Adică eu în SUA, Olanda, Canada, Austria sau unde m-oi găsi spun despre români că sunt leneși, incapabili sau alte chestii de genul acesta, dar eu cum sunt? Când sau după cât timp devine imigrantul membru activ și neaoș al societății sau al populației țintă?

Un paradox interesant e pus de Cristian Orgonas. Cine se sacrifică?

 

No bine no, acuma revenind la oile noastre. Dacă noi ca țară ne ducem de râpă, apăi bine nu mi-o fi nici în străinătate… Pentru cine înțelege fundamentul comerțului internațional e clar de ce.. Eu însă cred că aș avea puterea și voința s-o iau de la început. Și nu mai pot sta cu drobul de sare pe policioară, vorba lui Creangă. Așa că, viitorul îmi va aduce o căsuță. Cum, prin cumpărare, prin construire, prin ambele? Nu știu. Dar o vreau. Iar tanti aceasta numită Manole mă îmbie de numa numa cu grădinuța ei. Voi ce vreți de la vara asta ce s-anunță cu surle și trâmbițe?

Reader Comments

Mai bade, ataci mai multe subiecte. Si as incepe cu primul…stii de ce nu-si bat englezii copii??? Pentru ca i-a batut acum 200 de ani…
Ceva dreptate dau si ideii tale dar si ideii lui Zamolxis, si le unesc dar cu alte argumente.
Eu cred ca tare rau ne-a mai facut scrisoarea a IIIa…tot ca trestia am ramas ca si natie…adica, avem pana la o adica coloana vertebrala, de aici si toate consecintele, de la trecutul strazii, pana la ocaua mica si mare…de la al cu tata-n gura pan’ la al cu barba sura!
In alta ordine de idei, cel mai important lucru e sa vrei, sa-ti doresti, sa-ti cladesti cu pasi marunti si bine ganditi. Vrei o casa? OK. APUCA-TE DE VISAT PE HARTIE!
DAR…
Iti atrag atentia respectos:
1. ai grija ce-ti doresti caci s-ar putea sa se implineasca!
2. ai grija care e costul material, fizic sau sentimental al acestui proiect si ganditi-va BINE, BINE, daca merita!
3.nu lasa visul sa-ti intunece ratiunea
Gradinuta, de cele mai multe ori in articolele mele, e insasi casa, familia mea, linistea mea in banalitatea mea!
O gradina minunata am avut si pe doua balcoane, iar daca am ajuns sa stau unde stau, e pentru ca am fost o tanti cu noroc, adica am cules rodul altor generatii. E drept ca asta n-a cazut chiar din pom, e drept ca ma ocup de fiecare cm patrat de locsor dobandit, dar am avut norocul unor vremuri crescatoare la imobiliare, de care am profitat cat am putut.
Eu va doresc din toata inima sa reusiti sa va faceti gradinuta voastra, dar nu uitati, gradinuta sunteti voi si bebele pe care vi-l doriti!
Sa va ajute Dumnezeu!

#1 
Written By Manole on April 7th, 2009 @ 7:49 pm

AAAAA, ca uitai! Ce vreau de la vara asta?
Sa mai bag niscai materiale in pod, ce-oi putea sa iau sa fac acolo stoc, pana m-oi apuca de el. Dar asta numai dupa ce, pe vremurile astea tulburi, imi strang bani pentru MUSAIUL de 2 saptamani de turci, adica cu burtile in sus, precum gandacii! :D :D :D

#2 
Written By Manole on April 7th, 2009 @ 7:57 pm

Prima. Musaiul la mine e tot la turci, dar 11 zile. Aici:
http://www.crystalhotels.com.tr/new/family/eng/index.asp?page=photos
Mai am o luna si douazecisipatru de zile, trei ore si cincisprezece minute. Dar nu ma grabesc.. :P
Secunda. Ai dreptate cu casuta si gradina. Dar e un vis, o dorinta, un tzel. Ceva sa-mi dirijeze actiunile.
Cineva spunea ca daca nu stii incotro te indrepti, orice drum e cel corect. :P

#3 
Written By ghost on April 7th, 2009 @ 8:25 pm

Vazut. Facut ficat precum un cal. Nu corespunde. Sunt nasparlii, caut hotel aceleasi conditii, numa’ cu admitere plod free pana la 14 ani…

Si cate secunde??? :P

Da, Ghost, dorinta sa ti se implineasca, dar sa nu va umbreasca ratiunea! Sau cum zic eu, daca e sa fie E!
Directia e corecta, ca e dupa tel!
Vezi, eu nu le numesc vise, vise au copiii, noi avem planuri, da?
Ia sa te vaz…cum stai cu ele! Mazgalirati vreo hartie? :)

#4 
Written By Manole on April 7th, 2009 @ 8:49 pm

Nu. Cautam, ca-i criza, ceva teren cam 500 mp pana in 20 mii eur, cat sa-mi tihneasca, asa pana-n toamna. Sau o casa in rosu, la maxim 50.000 de eur. Daca e s-o fac, apai o fac dupa tipic, cu negociere la sange. Orice euroi in minus, e unul in plus la finisaje. Deci, caut. Plus, copilul(iiiiiii) e prima chestie dupa concediu (care-i platit deja). Si in timp, si inainte. Asa ca, nu am mazgalit nici o hartie, dar stim deja cum vrem sa arate casa. Un prieten, a facut o casa exact cum ne dorim noi. Cu dulapuri incorporate in zid (dressing-uri parca se numesc), cu crama si locas de biliard la subsol, cu tot ce ne trebuie si ne place. Si zau de nu ne-am palmuit (ma rog, eu pe mine, si ea pe mine), ca nu ne-am gandit la asa compartimentare… :)
P.S. Daca te gandesti la verba volant scripta manent, apai blog-ul e citit de nevasta si purecat la sange. Si tine loc de jurnal si hartie. :P

#5 
Written By ghost on April 7th, 2009 @ 9:00 pm

BUN. Asha, DA!
La teren nu stiu, nu-mi pot da cu parerea pt ca nu-l stiu in zona ta.
In ceea ce priveste casa, e foarte bine ca stiti ce vreti, DAR, nah, cum mai bag eu batul prin gard! , aveti mare grija la suprafata! Tineti minte ce spun, popoul fiecaruia dintre voi tot atata spatiu ocupa! Va faceti casa pentru voi, nu pentru ficatii altora si nici la concurenta.
In plu bade, ca tot ceteste a ta soata! :) stii cum e sa dai cu aspiratorul in 150 mp???? NASOL1 Nu se mai termina! Se incinge firul, motorul, capul! :D :D :D
Vrei biliard? Baga-l la mansarda! De lemn!
Deci, banii dragii mei nu se baga in pamant si nici in balcoane, ca doar d-aia va mutati la casa pe pamant!
Hai, acolo o terasa, e de musai…dar in rest, doar bani aruncati!
Cu 50.000 aia poti ridica o structura la rosu, inclusiv acoperamant, termopan, centrala si polistiren, pentru cam 150 mp, asa cum ti-am zis eu.
Pe pamant, fara subsol, un p+ 1(caramida)+1 (lemn)stalpi si caramida(NU, poroterm!) structura pe centrura si stalpi.
Nah, ca mi-ai dat apa la moara! :) :) :)

#6 
Written By Manole on April 7th, 2009 @ 9:13 pm

La 50.000 de eur includ si terenul. Hehehe…

#7 
Written By ghost on April 7th, 2009 @ 9:58 pm

Noh, hai sa te vedem! Hehehe… :P
La fapte!

#8 
Written By Manole on April 7th, 2009 @ 10:03 pm

Eu cred ca suntem influentati de locul in care ne-am nascut, traditii, obiceiuri, sabloane … bla bla bla, influenta manifestandu-se mai mult sau mai putin in functie de person. Omi buni/rai/reci/primitori/hatrii … peste tot, mai mult sau mai putin influentati de mediul in care s-au dezvoltat, acum ce sa spun … daca as fi fost un ciupacawanez poate ramam pamantul dupa radacini si ma inchinam zeului ubu-tutu-mubu. Mnoa, in conditiile in care avem acces la informatie si suntem dispusi sa trecem peste sabloane …
Apai cu casuta, mnoa, io am zas ca amvem teren, la banci nu trebuie sa mergem pentru credite, mai is si constructor din bunic(i) in tata in fiu, proiectul casutei (ce are 86mp -su) ii facut de mine, casuta o sa mi-o fac in regie, vor fi si zilieri ce vor fi normati si-si vor primi banutii in functie de cat muncesc conform articolelor de deviz. Imi pare ca mesterul are dreptate, trebuiesc socotite si posibile sacrificii, care nu-s putine. La partea cu copilul(iii) sunt de acord ca merita a se face tot ce-i omenesc posibil, acolo nu poate fi vorba de sacrificii, ca ma uit la piciu meu si-mi dau drepatate, noa :
http://picasaweb.google.com/sorin970/Desktop#5322010983898258146
Sa va distrati strasnic la turcaleti, noi merem la mare(pentru pici) si la munte(pentru noi) in vara asta, taman prin august, mai ii cale lunga pana atunci …

#9 
Written By sorin on April 7th, 2009 @ 10:32 pm

Sorin@ sa-ti traiasca! Ai un pici, de milioane! Poznas si simpatic, foc! :)

Iote, domne’ ce ne mai adunaram! Constructor? Ha!Nu mi-s constructor de patalama, mi-s inginer electronist…da’ ma stradii viata sa ma fac, si la teorie, da’ si la practica! :)

#10 
Written By Manole on April 8th, 2009 @ 6:28 am

@MANOLE - Apai ca si io masor tranzistori si inlocuiesc condensatori electrolitici si controlere de tensiuni de pe componentele computerelor (si tăt fara patalama fac treaba asta) asa ca as spune ca inteleg ca poti fi electronist ce se pricepe bine la constructii sau emobiliare (mie imi par multi 150 mp, mai ales daca ii suprafata utila), in cazul asta mai ca as gandi sa disecam posibilitatea unei case la 15-20km de oras (ca-s mult mai ieftine si ii mult mai linistit) chiar daca nu ii in stare f. buna si merge a fi renovata/modernizata … ca io gasii la doar 12 km de satul unde stau o casuta ce costa numai 8200 euroi si are apa, curent plus 1800 mp teren (nu-s gaze da nu-i un bai pentru noi) si mai ca-mi vine sa o aranjez putun si sa ne mutam acolo.
Multumim frumos pentru partea cu piciul, noi spunem ca vrem si un surior … videm de vine cand o sa aiba unda verde jumatatea …

#11 
Written By sorin on April 8th, 2009 @ 6:54 am

@Ghost - casuta sa fie, pici sa fie, toate bune sa fie, ca tocmai ce primii vestea buna, jumatatea are doar chietricele si ceva urme de pisoc, nu-i sonda, or cetit in stele gresit doftorii de la noi din sat. Si maine soseste cumnata cei trei pici, mai ca-mi vine sa ma revars de bucurie :)

#12 
Written By sorin on April 8th, 2009 @ 11:33 am

Sorine, tata, suntem influentati. Dar nu ne-am nascut cu asa trasatura. Si nu toti suntem influentati. Aici e hiba, ca dintr-un grup cu caracteristici comune, extindem la toata populatia pe motiv ca toti is la fel. E ca si cum i-ai zice la un negru John, ca si la un alt negru pe care l-ai cunoscut, pe motiv ca-i tot negru.
P.S. Ioi no, la poza ceea, bag sama ca o facut ceva pocinog, ca prea trist sta la poza… :P

#13 
Written By ghost on April 8th, 2009 @ 1:23 pm

FEELIICIIITAAARII!!! Probleme cu doctorii si noi am avut… Asa ca inteleg prin ce trecurati… Oricum, sari daca poti, daca nu topaie, sau alearga… Oricum spor la manifestat, sanatate in continuare.

#14 
Written By ghost on April 8th, 2009 @ 1:27 pm

Manole, ii dam bice… Tocmai aflai de ceva casute in rosu la 350 mp teren, cum mi-ar trebui si mie, pe undeva la 53.000 eur. Si terenuri faine, la 15-20.000 eur. Si vor mai scadea.. :)

#15 
Written By ghost on April 8th, 2009 @ 1:29 pm

@Ghost - ase,ase, ne-am nascut tăţi in curu gol, fara a avea habar de natie, de ar fi tati influentati imi pare ca am striga in cor “Romania ii cea mai cea, noi de-aci nu vom pleca, nici macar in Spaia !”
PS. O fost somnoros acolo … :)

#16 
Written By sorin on April 8th, 2009 @ 1:36 pm

Stai ca se striga ceva asemanator, numa’ ca nu ne vedem fundul… :)

#17 
Written By ghost on April 8th, 2009 @ 4:19 pm

Deci sunteti imposibili. Cand aveti timp de atatea comentarii, eu abia reusesc sa citesc postarile :(

#18 
Written By Anca on April 8th, 2009 @ 9:02 pm

Eheu, noi functionam in hiperspatiu. Un pas inainte, trei inapoi.. :) Ma bucur sa stiu ca ma mai cetesti… :P

#19 
Written By ghost on April 8th, 2009 @ 9:04 pm

Cum sa nu te citesc mai?? Imi face mare placere dar stau prost cu alocarea comentariilor lately.

#20 
Written By Anca on April 9th, 2009 @ 8:09 am

Iti multumesc. Las’ ca trece si timpul asta… :)

#21 
Written By ghost on April 9th, 2009 @ 1:40 pm

Add a Comment

required, use real name
required, will not be published
optional, your blog address

Linkurile comentariilor pot fi fara nofollow.

Previose Post: Trandafirii noștri